onsdag 14. november 2012

all this time, with your heart in mind

sangen som gjorde alt bedre, jeg hørte den for første gang en søndag morgen i august, jeg satt på 12-trikken fra majorstua og hadde nettopp ligget med en som ikke var ham. jeg var overrasket over hvor bra det hadde føltes, hvor lett det hadde vært. jeg vet ikke hva jeg hadde sett for meg, men i notatboka skrev jeg: «begynte ikke å grine, ikke en eneste gang, tvert imot lo jeg mer enn jeg har gjort på lenge». det hadde regnet i løpet av natta, byen var fuktig og grå og det hadde endelig begynt å lukte høst, og jeg, jeg satt på trikken på vei hjem fra en gutt som hadde fått meg til å le og komme om hverandre. sangen kom på helt tilfeldig, jeg hadde satt en spotify-spilleliste på shuffle, og jeg hadde ikke hørt den før, vet ikke engang hvordan den hadde havnet i spillelista, men der var den altså, på en nokså folketom trikk i et nokså folketomt oslo, den var der og jeg var der og det var alt som skulle til. i to hele dager var jeg nesten lykkelig.

2 kommentarer:

  1. du er så fin at jeg har lyst til å grine
    litt fordi jeg er fyllesjuk og er et nervevrak, men mest fordi det du skriver er så godt og dessuten som snytt ut av nesa på mitt eget liv

    SvarSlett