søndag 11. november 2012

farsdag


jeg sier: du er den beste pappaen jeg har
han sier: jeg er den eneste
jeg sier: du er den beste pappaen jeg kunne hatt

jeg tror jeg mener det. han er ikke den beste pappaen alle andre kunne hatt, han er ikke til stede, han var utro mot moren min, han er gift med en kvinne døtrene hans ikke kan fordra, jeg ser ham nesten aldri, og likevel mener jeg det, at han er den beste pappaen jeg kunne hatt. litt fordi jeg ikke ville vært meg selv om han ikke hadde bidratt til komplikasjoner og vanskeligheter i løpet av oppveksten min, men mest fordi han pakket meg inn i tepper og gav meg kakao og passet på meg på den absolutt verste dagen i livet mitt, og fordi han alltid sier det som er riktig, samme hvor dårlig han er til å lytte, og fordi jeg på tross av all dritten er så glad i ham at det gjør vondt.

1 kommentar:

  1. høres ut som pappaen min, bare at han ikke var utro da. det er jeg ganske sikker på.

    SvarSlett